STARTSIDA     FOTO     KONTAKT 

Pigg & vaken!

    DATUM: 2008-04-08, KLOCKSLAG: 09:49:42
Ännu en dag. & en dag närmre huset.  21 dagar kvar! Helt otroligt!

En kort dag på jobb idag, 12-17 ;) Vilket betyder  att idag kan man nog fasiken kan få gjort lite vettigt. Ska nog ringa Anders efter jobb om golven. Kan inte dra på det mer nu. =P
Just det! Jag har ju inte berättat för er vad vi ska göra. Innan vi flyttar in ska vi måla i princip allt. Som sagt, det har bott ett äldre par där. Det säger allt.  Vi ska lägga nya golv i nästan hela huset. Gröna plastmattor & heltäckningsmatta är inte riktigt vår grej! I hallen & köket ska vi lägga ett svart melerat laminatgolv. Ser ut som klinkerplattor. Jag vet, nu tänker att det säkert kommer se skitfult ut att ha ett "fejkat" klinker golv. Men det blir jättefint. Jag var själv skeptisk tills jag såg hur det såg ut när det var lagt.
Ljusa färger i hela huset, möjligtvis att vi bryter av med nån mörk färg någonstans. Sätta nytt kakel i köket & riva en vägg nere i källaren. Så att vi får en ingång direkt till huset från garaget. Nu måste man "gå runt".
Nu såhär i början ska vi inte göra jätte mycket, huvudsaken är att allt är nymålat. Man får ta allt lite eftersom.
Något vi bara måste göra först är att ringa sotarn så vi kan komma igång & elda i vår öppnaspis!

Sen är det lite i trädgården som ska ordnas och så. Men det får morsan sköta! ;)

Komentarer
Postat av: Man & Mode

tjenare emelie! vad är det 21 dagar kvar till? :O föresten, kolla min tävling om 500 kr i presentkort: http://manochmode.blogg.se/1207422842_tvling_vinn_500_krono.html CIAO! :D

2008-04-08 @ 09:54:23
URL: http://manochmode.blogg.se

Ordet är ditt:

Namn:
Stammis?

Mejladress: (endast jag som ser den!)

URL/Bloggadress:

Din mening:

Trackback
Hannah J

RSS 2.0